dissabte, 16 de novembre del 2013

Com treballem?

Anglès

Els nens i nenes aprenen una llengua addicional mitjançant activitats que desperten els seu interès i escolta activa per poder associar les paraules que escolten amb el que succeeix al seu voltant.


Música

L’educació musical que es realitza va dirigida a estimular les sensibilització musical, la descoberta de les cançons i danses tradicional

Psicomotricitat


L’educació corporal i cognitiva que es porta a terme a la llar d’infants va dirigida a estimular un bon desenvolupament motriu, fent referència a la força, equilibri, la lateralitat i la postura corporal. Tot això es treballa a partir d’activitats ludiques.


Estimulació sensorial

Les activitats pensades per potenciar un bondesenvolupament sensorial són les següents:

Panera dels tresors

Els infants entre 4 mesos a un any obtenen molta informació a nivell oral, ja que és un dels sentits més desenvolupats.
El fet de posar objectes de diferents materials en una panera amb diferents mides, textures i formes estimulem el reconeixement de les diferents característiques dels objectes de l’entorn. Atent a les necessitats orals de l’etapa.

Joc heurístic

Aquesta activitat està destinada per a nens i nenes de 1 a 2 anys. El fet de conèixer les propietats i característiques dels objectes fa que els infants tinguin la necessitat de cercar les possibilitats de cadascun dels objectes de l’entorn. D’aquesta manera, interactuen amb els objectes per a veure que poden fer amb ells.

Les safates

Aquesta activitat dona resposta a la necessitat de descobrir els resultats de la combinació de diferents objectes dins d’una safata. Aquesta activitat estimula el joc individual, potenciant la imaginació i la recerca d’estratègies de manera autònoma.

 
Racons

Els racons de joc responen a la necessitat de reproduir allò que veuen a la vida quotidiana, per poder entendre el món que els envolta i reafirmar-lo. En aquest joc es desenvolupen habilitats socials ( esperar el seu torn, demanar les coses amb educació, comunicar als altres el que es vol fer...),  les normes socials (compartir, no prendre les joguines, no pegar...). Per tant, en aquest procés es desenvolupa la comunicació verbal de manera natural.

Totes aquestes activitats van relacionades amb el projecte d’aula que s’està treballant en aquell moment. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada