Els nens i nenes aprenen una llengua addicional mitjançant activitats que
desperten els seu interès i escolta activa per poder associar les paraules que
escolten amb el que succeeix al seu voltant.
Música
L’educació musical que es realitza va dirigida a estimular les
sensibilització musical, la descoberta de les cançons i danses tradicional
Psicomotricitat
L’educació corporal i cognitiva que es porta a terme a la llar d’infants va
dirigida a estimular un bon desenvolupament motriu, fent referència a la força,
equilibri, la lateralitat i la postura corporal. Tot això es treballa a partir
d’activitats ludiques.
Estimulació sensorial
Les activitats pensades per potenciar un bondesenvolupament sensorial són
les següents:
Panera dels tresors
Els infants entre 4 mesos a un any obtenen molta informació a nivell oral,
ja que és un dels sentits més desenvolupats.
El fet de posar objectes de diferents materials en una panera amb diferents
mides, textures i formes estimulem el reconeixement de les diferents
característiques dels objectes de l’entorn. Atent a les necessitats orals de
l’etapa.
Joc heurístic
Aquesta activitat està destinada per a nens i nenes de 1 a 2 anys. El fet
de conèixer les propietats i característiques dels objectes fa que els infants
tinguin la necessitat de cercar les possibilitats de cadascun dels objectes de
l’entorn. D’aquesta manera, interactuen amb els objectes per a veure que poden
fer amb ells.
Les safates
Aquesta activitat dona resposta a la necessitat de descobrir els resultats
de la combinació de diferents objectes dins d’una safata. Aquesta activitat
estimula el joc individual, potenciant la imaginació i la recerca d’estratègies
de manera autònoma.
Racons
Els racons de joc responen a la necessitat de reproduir allò que veuen a la
vida quotidiana, per poder entendre el món que els envolta i reafirmar-lo. En
aquest joc es desenvolupen habilitats socials ( esperar el seu torn, demanar
les coses amb educació, comunicar als altres el que es vol fer...), les
normes socials (compartir, no prendre les joguines, no pegar...). Per tant, en
aquest procés es desenvolupa la comunicació verbal de manera natural.
Totes aquestes activitats van relacionades amb el projecte d’aula que
s’està treballant en aquell moment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada